עד לפני מספר שנים לא ניתן היה לייבא ביבוא אישי רכבים. לקוח שרצה לרכוש מכונית נאלץ לעשות זאת באמצעות חברות יבואני הרכב, שעושות את כל עבודת הניירת עבור הלקוח והוא מקבל את הרכב לאחר שעבר את כל התהליכים מנמל המוצא עד שחרור הרכב ומסירתו לקונה. אחריות החברת לבטח ביטוח רכב יוקרה מפני כל סכנה שהיא עד למסירתו ללקוח. עתה משניתן לייבא רכב ביבוא אישי האחריות חלה על הקונה.

 

ביטוח רכב ביבוא אישי

 

שלבים בהערכת הרכב

 

ראשית עליו לוודא שיש בארץ חלקי חילוף מותאמים לרכב שנרכש ובעת רכישת ביטוח רכב ביבוא אישי אחד הסעיפים הנדרשים הוא ביטוח חלקי חילוף. בשלב השני עליו לקבל הערכת שמאי רכב לשווי הרכב בישראל ולקבל קוד לרכב מהשמאי ורק לאחר מכן אפשר לפנות לחברת ביטוח. בהגיע הרכב לנמל בישראל צריך הקונה לפנות למשרד התחבורה כדי שינפיק רישיון לרכב. לפני חתימה על הסכם ביטוח עם חברת הביטוח צריך לברר את כל הפרטים ולוודא שפוליסת ביטוח רכב ביבוא אישי תכסה את כל הנדרש.
 

ביטוח בישראל

 

בישראל יש מספר רב של חברות ביטוח. כל אחת עם היתרונות והחסרונות שלה. כולן מעוניינות למכור לנו האזרחים פוליסות ביטוח ולכן לפני רכישת רכב ביבוא אישי כדאי לבדוק בשוק איזו חברות ביטוח מוציאות פוליסות ביטוח רכב ביבוא אישי עם התנאים הטובים ביותר והמתאימים לכל אחד מבחינה כספית. במקרה של תאונה, אין הבדל בין רכב שנרכש בארץ באמצעות סוכן רכב לבין רכב שנרכש והובא לארץ באופן אישי. מה שקובע היא פוליסת הביטוח. ההבדל בין שני המקרים הוא סעיף חלקי החילוף. אם הרכב נרכש בארץ באופן אוטומטי סביר שימצאו עבורו חלקי חילוף, אצל סוכני הרכב ובעלי החנויות המתמחות. במצב שבו אדם שרכש באופן אישי את המכונית לא וודאי אם יש סעיף לגבי חלקי חילוף, הרי שבמקרה של תאונה וצורך בהחלפתם יכול להיווצר מצב שהתיקון של המכונית יעלה כסף רב. חברות הביטוח מצד אחד מבקשות, בעת תאונה, לשלם כמה שפחות ולפרש את סעיפי הפוליסה אחרת מבעל הרכב שמעוניין לקבל מה שיותר במקרה זה.

 

ביטוח רכב ביבוא אישי

 

  הצעת מחיר לביטוח רכב ביבוא אישי

 
< לעמוד הקודם